Prečo vsadiť na storytelling?

Predstavte si, že ste dieťa. Sedíte v kruhu svojich rovesníkov a všetci upierate zrak na dospeláka pred vami. Rozpráva príbeh o začarovanom kráľovstve a je to také napínavé, že ani nedýchate. Keď princ bojuje s drakom v miestnosti je hrobové ticho… 

Rozprávač mení hlas, robí dramatické pauzy a vám bije srdce ako zvon. Len aby princ premohol draka. Na nič iné nemyslíte. Nakoniec všetko dobre dopadne a vy si vydýchnete. Pre dieťa zážitok ako hrom. 

Prejdú roky a vy si tento príbeh pamätáte celkom presne. Viete prečo? Pretože okrem toho, že vám ten príbeh vyrozprávali dokonale, ľudský mozog informácie od počiatku ľudstva najlepšie vstrebáva a uloží si do pamäte formou príbehu. 

To isté platí aj v podnikaní. Ak chcete získať niekoho dokonalú pozornosť, zamerajte sa na rozprávanie príbehov. Tie príbehy, ktoré ľudí najviac oslovujú majú niečo spoločné s mýtmi: chudobný zbohatne, slabý zosilnie, zosmiešňovaný človek získa rešpekt… 

Či sa už príbeh odohrá v dlhšom texte alebo ho skrátite do titulku, ak je dobrý, vždy obsahuje: 
– úvod, ktorý vzbudí záujem a prisľúbi niečo veľké
– akciu (dráma, humor, napätie)
– šťastný koniec (všetko sa podarí). 

Ak chcete vyrozprávať svoj podnikateľský príbeh alebo príbeh vašej firmy, mal by byť o konkrétnych ľuďoch, musí obsahovať emócie od počiatočnej frustrácie až po uspokojenie. V príbehu nemôže chýbať dráma, ako ste prekonávali prekážky a keď svoj príbeh okoreníte o pravdivé detaily, odlíšite sa od ostatných príbehov podobných firiem a budete uveriteľnejší a dôveryhodnejší. 

Ľudia milujú príbehy. Odjakživa. Cez príbeh si vás určite zapamätajú. Tak to využite a nezabudnite, že príbehy vládnu svetu. Aj svetu biznisu.

Ak chcete vedieť, ako správne komunikovať so svojimi zákazníkmi a ako získavať nových bez toho, aby ste ich museli stále naháňať, ale aby oni ochotne chodili za vami, vstúpte do môjho kurzu Stratégia online predaja a Copywriting. Prístup a osobnú podporu budete mať celých 6 mesiacov, tempo ako porastiete je teda iba na vás. 

Ak sa vám páčia moje miniblogy, zdieľajte ich s ľuďmi, o ktorých si myslíte, že by pre nich mohli byť užitočné. Pokojne kliknite aj na uložiť a odložte si ich na neskôr, možno sa vám ešte zídu.

Petra je autorka s 18-ročnou praxou v médiách. Už pár rokov píše na voľnej nohe o zdraví, živote, pozitívnom postoji k nemu. Vedie ľudí, aby žili kvalitne a aby neboli v práci otrokmi. Snaží sa tiež o to, aby ľudia nad sebou a tým, čo robia, viac rozmýšľali, aby si viac verili a aby boli za prácu spravodlivo odmenení. Rovnako pristupuje k ľuďom vo svojich firmách. Podniká, ale okrem klasického podnikania buduje tím obchodných partnerov aj v oblasti sieťového marketingu. Ak chcete vedieť, ako sa to dá, stačí si dohodnúť konzultáciu alebo sledovať jej profil na Instagrame alebo Facebooku. 

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *