Predstavte si, že si sadnete do kaviarne, pristúpi k vám čašník, osloví vás menom a opýta sa vás: „Ako obvykle?“. Ku káve bez opýtania prinesie váš obľúbený zákusok a podá vám noviny, ktoré radi čítate.
Toto je personalizácia v praxi. Presne takto sa to robí, lebo sa s vami vsadím o čo chcete, že sa v tejto kaviarni zastavíte vždy, keď pôjdete okolo a budete mať chvíľu času. Cítite z ich prístupu, že si vás vážia? Určite áno.
Viete ale čo je opakom personalizácie? Toto… Môžete pokojne sedieť v tej istej kaviarni, odložíte noviny a v telefóne si otvoríte e-mail, ktorý vám práve pristál v schránke od e-shopu, v ktorom pravidelne nakupujete.
E-mail začína takto: „Vážený zákazník!“…
Čo si pomyslíte? No presne to, že vôbec nevedia, kto ste. Ste totiž iba položka v ich databázi. Pamätáte si, čo sme si nedávno hovorili o vzťahoch a budovaní dôvery?
Ako sa dá budovať vzťah s položkou v databázi? Asi sa to ani nedá. Pretože v reklame a v marketingu je hneď za menom najmocnejším slovom „ty“ alebo „vy“. Je to OSOBNÉ! A presne také to má byť aj v online svete.
Pritom stačí tak málo – osloviť v e-maile človeka menom alebo mu urobiť predvýber produktov z e-shopu, jednoducho urobiť pre ňho niečo na mieru. Viete, ako sa to v online robí? Pracuje sa s databázou a s filtrami.
Je to veľmi dôležité, dobré firmy na to majú špecialistov a dokážu to robiť aj pokročilé nástroje v e-mailingu.
Oplatí sa to. Viete prečo? Pretože práve tento osobný prístup dokáže zvýšiť úspešnosť až 6x. Tak do toho, buďte konečne osobní.
Ak chcete vedieť, ako správne komunikovať so svojimi zákazníkmi a ako získavať nových bez toho, aby ste ich museli stále naháňať, ale aby oni ochotne chodili za vami, vstúpte do môjho kurzu Stratégia online predaja a Copywriting. Prístup a osobnú podporu budete mať celých 6 mesiacov, tempo ako porastiete je teda iba na vás.
Ak sa vám páčia moje miniblogy, zdieľajte ich s ľuďmi, o ktorých si myslíte, že by pre nich mohli byť užitočné. Pokojne kliknite aj na uložiť a odložte si ich na neskôr, možno sa vám ešte zídu.
Petra je autorka s 18-ročnou praxou v médiách. Už pár rokov píše na voľnej nohe o zdraví, živote, pozitívnom postoji k nemu. Vedie ľudí, aby žili kvalitne a aby neboli v práci otrokmi. Snaží sa tiež o to, aby ľudia nad sebou a tým, čo robia, viac rozmýšľali, aby si viac verili a aby boli za prácu spravodlivo odmenení. Rovnako pristupuje k ľuďom vo svojich firmách. Podniká, ale okrem klasického podnikania buduje tím obchodných partnerov aj v oblasti sieťového marketingu. Ak chcete vedieť, ako sa to dá, stačí si dohodnúť konzultáciu alebo sledovať jej profil na Instagrame alebo Facebooku.