Viete teda pre koho články, predajné stránky, príspevky, či popisky píšete? Komu ich vlastne smerujete? Len neodpovedajte, že všetkým! To je najväčšia chyba, ktorú môžete urobiť, pretože v tom prípade vlastne nepíšete pre nikoho. Vedeli ste to?
Či sa vám chce alebo nechce, musíte sa zamyslieť nad cieľovou skupinou, nad ľuďmi, ktorých by váš produkt alebo služba mohol zaujímať a prečo.
Či sú to mamičky, ktoré už majú deti alebo sú to budúce mamičky, je to veľký rozdiel. Alebo je to muž v strednom veku, podnikateľ, dobre finančne zabezpečený? Alebo naopak muž v tom istom veku, ale zamestnanec, ktorý žije od výplaty k výplate?
Prípadne sú to dedkovia, babky, krstné mamy detí či tetičky a ujovia, ktorí hľadajú pre malého oslávenca v rodine skvelý darček k jeho prvým narodeninám.
Bez toho, aby ste si zvolili vášho ideálneho zákazníka ani nezačínajte reklamný či predajný text písať.
Lebo to nemusí mať ten efekt a nemusí to priniesť ten výsledok, ktorý chcete. Zoberte si papier a pero a vytvorte si imaginárneho človeka – dajte mu meno, vek, napíšte, čo robí, po čom túži, aký štýl života vedie, čo uznáva, čo mu prekáža.
Odhadnite jeho potreby, aby ste ich vy vašim produktom alebo službou vedeli uspokojiť. Napíšte všetko, čo by malo vášho zákazníka vystihovať. A až potom sa mu začnite textom prihovárať.
Bližšie sa tejto téme venujem v mojom kurze, ktorý uzrie svetlo sveta na jeseň tohto roku. Ak chcete medzi prvými vedieť, kedy presne odštartuje, čo všetko v ňom nájdete a chcete mať tie najvýhodnejšie podmienky vstupu, v tom prípade nezáväzne vypíšte tento formulár a pridajte sa k ostatným na zoznam.
Páčia sa vám tieto mini tipy? Zdieľajte ich na sociálnych sieťach, možno pre niektorých ľuďí budú užitočné a vy im tak nepriamo pomôžete. Alebo ma rovno začnite sledovať na Instagrame, kde na túto tému komunikujem.
Ak podnikáte a potrebujete zistiť, či je vaša komunikácia s klientom v poriadku, objednajte si u mňa audit textov a následný návrh, ako to robiť správne. Máte radšej osobnú konzultáciu? Ako sa môžeme spojiť, nájdete tu. Alebo mi rovno napíšte.
Petra je autorka s 18-ročnou praxou v médiách. Už pár rokov píše na voľnej nohe o zdraví, živote, pozitívnom postoji k nemu. Vedie ľudí, aby žili kvalitne a aby neboli v práci otrokmi. Snaží sa tiež o to, aby ľudia nad sebou a tým, čo robia, viac rozmýšľali, aby si viac verili a aby boli za prácu spravodlivo odmenení. Rovnako pristupuje k ľuďom vo svojich firmách. Podniká, ale okrem klasického podnikania buduje tím obchodných partnerov aj v oblasti sieťového marketingu. Ak chcete vedieť, ako sa to dá, stačí si dohodnúť konzultáciu alebo sledovať jej profil na Instagrame alebo Facebooku.