Chcete preraziť na Instagrame a neviete ako na to? Tu je pár rád, ako prilákať ľudí na váš profil a získať si ich sympatie. Dokonca existuje aj pár vecí, čím by ste sa na sieťach vôbec nemali zaoberať a strácať nimi čas. Tak to nezdržujme a poďme rovno na to.
1. Pozor na kvalitu
Dnes už nie je Instagram iba o pekných fotkách. Chvalabohu. Čoraz viac by ste sa mali sústrediť na kvalitný obsah – výpovedné obrázky, dobré texty, videá, reels. Nech to má hlavne pre ľudí hodnotu. Nech ich to zabáva, vzdeláva a rieši ich problémy.
2. Nezdržujte sa s mriežkou
Teda, môžete to robiť, ale iba v prípade, že to robiť chcete a máte na to dostatok času. Uhladená mriežka ešte nikomu zákazníkov nepriniesla. Jediné, čo robí, lahodí oku a láka okukávačov. Stále je dôležitejší obsah, ten totiž dokáže divy. A občas aj zázraky.
3. Popisky sú v móde
Môžu byť kratšie aj dlhšie. Ide skôr o stratégiu, ktorú ste si zvolili a ktorá vám funguje. Text má veľký význam. Ale píšte iba k veci, žiadnu vatu. Keď niekto tvrdí, že ľudia dlhé texty nečítajú, nemá pravdu. Keď ľudia niečo chcú a páči sa im to, prečítajú si to aj trikrát.
4. Pravidelnosť musí byť
A vypláca sa. Dokonca aj koncept. Ľudia si na to, čo a kedy postujete zvyknú a už sa budú na vaše príspevky tešiť. To je ako keď si niekto obľúbi seriál, ktorý chodí v TV každý utorok o 20:00. Vždy
v tom čase zapne TV. Ale postovať raz za mesiac na Instagrame nestačí.
5. Autenticita
Vsaďte na prirodzenosť, tak si dokážete najlepšie získať dôveryhodnosť publika. Do storíčiek alebo reels zapojte ľudí – zamestnancov, zákazníkov. Nemusí to byť dokonalé, hlavne nech je to prirodzené. Toto ľudia najviac milujú.
6. Ukážte sa ľuďom
Stále sme pri tej autenticite. Ukážte sa ľuďom aj vy. Keď to urobíte, máte obrovské plus. Oni chcú vedieť, kto to pre nich robí, kto to vyrába, kto službu poskytuje, prečo to robí či ako to robí. Vyrozprávajte im teda svoj príbeh. Funguje to.
7. Každá téma môže byť sexi
Určite je jednoduchšie na Instagrame predvádzať módu, ukazovať jedlo, krásne šperky alebo cvičenie. Dá sa však na tejto platforme vyniknúť aj keď ste drevár, strojár alebo automechanik. Chce to iba dobrý nápad a môžete byť úspešní. Tak do toho.
Páčia sa vám tieto mini tipy? Zdieľajte ich na sociálnych sieťach, možno pre niektorých ľuďí budú užitočné a vy im tak nepriamo pomôžete. Alebo ma rovno začnite sledovať na Instagrame, kde na túto tému komunikujem.
Ak podnikáte a potrebujete zistiť, či je vaša komunikácia s klientom v poriadku, objednajte si u mňa audit textov a následný návrh, ako to robiť správne. Máte radšej osobnú konzultáciu? Ako sa môžeme spojiť, nájdete tu. Alebo mi rovno napíšte.
Petra je autorka s 18-ročnou praxou v médiách. Už pár rokov píše na voľnej nohe o zdraví, živote, pozitívnom postoji k nemu. Vedie ľudí, aby žili kvalitne a aby neboli v práci otrokmi. Snaží sa tiež o to, aby ľudia nad sebou a tým, čo robia, viac rozmýšľali, aby si viac verili a aby boli za prácu spravodlivo odmenení. Rovnako pristupuje k ľuďom vo svojich firmách. Podniká, ale okrem klasického podnikania buduje tím obchodných partnerov aj v oblasti sieťového marketingu. Ak chcete vedieť, ako sa to dá, stačí si dohodnúť konzultáciu alebo sledovať jej profil na Instagrame alebo Facebooku.